Campaniile electorale sunt mici războaie în România. Scot ce-i mai rău din adversari, îi demonizează, iar pe mulți alții îi dezgustă, de nu mai vor să iasă deloc la vot. Cum spunea Regina Maria, Marele Război nu a făcut România mai bună, ci mai rea. Cam așa suntem noi după fiecare rundă de alegeri.

După prima doamnă prim-ministru al României, parcă furia asupra femeii a devenit mai mare. A ştirbit mai mult din încrederea pe care am avea-o în femei la vârf, în politică. Punctul culminant, din punctul meu de vedere, după insultele din campania pentru primăria Capitalei, este îndemnul Danei Budeanu ca bărbații să altoiască femeile, pentru a impune respect şi frică. Am rămas mască! Cum se poate ca în anul 2020 să fie popular un astfel de discurs?! Din păcate acesta prinde, iar proiectele de construcție nu au loc în atenția publică. Eu cred că respectul se câștigă, nu se impune. Indiferent de sex, vârstă sau cultură.

Îți recomandăm:

Cum va arăta noua realitate economică post pandemie. Avantajele competitive pe care le are România

De câteva luni am pus pe picioare un nou proiect care va propune soluții de revenire economică prin antreprenorial feminin, pentru că femeile au dovedit competitivitate crescută și deficiențe în accesarea finanțării şi cultură antreprenorială. Multe sprâncene ridicate din partea domnilor, că pare misogin, că de ce ar trebui favorizate tocmai femeile, că este feminism. Voi încuraja mereu echilibrul. Însă dacă unul este mai slab mă simt obligată să-l întăresc. Mi-e drag să-mi ajut semenii.

România poate creste împreună cu femeile antreprenoare. Țara noastră nu are politici publice sau fiscale dedicate antreprenoriatului feminin, nu excelăm la acces la informație, la produse şi servicii financiare când vorbim despre programe de susținere pentru femeile antreprenor. Dacă în majoritatea țârilor europene, antreprenoriatul feminin generează venituri mari și are ca vector de creștere inovația, în România femeile antreprenor generează venituri medii, iar afacerile lor au ca diferențiator eficiența crescută în servicii. O interpretare posibilă: femeile antreprenor din România aleg această cale din nevoia de a obține o stabilitate financiară sau venituri suplimentare.

Îți recomandăm:

Platforma Project-E, în colaborare cu Bucharest Business School, va publica, în cursul săptămânii 5-11 octombrie, rezultatele unui sondaj de opinie desfășurat în rândul managerilor români, în legătură cu anticipațiile privind economia

Țara noastră nu este o excepție. Lipsa de oportunități profesionale reale este o motivație pe care o observăm la femeile antreprenor din țâri precum Franța, unde 18% dintre femeile antreprenor sunt motivate de lipsa de alternative, sau Polonia. În timp ce Franța a intervenit cu măsuri de durată (o politică publică de sprijin întinsă pe mai bine de 10 ani), în Polonia strategia a fost un parteneriat public-privat şi un nou model național de redresare şi dezvoltare economică. În lume, Canada are una dintre cele mai curajoase și ample strategii dedicată femeilor din business. Women Entrepreneurship Strategy (WES) implică investiții de 2 miliarde dolari și își propune să dubleze numărul femeilor antreprenoare până în 2025.

Proiectul „Femeie Lider” al Asociaţiei Vertik pentru Viitor va identifica 10 doamne sau domnișoare care pot deveni următorii lideri ai României. Ele vor intra într-un program de mentorat special conceput, care le va susține și amplifica potențialul de performanță, aptitudinile și abilitățile, prin îmbinarea educației antreprenoriale cu cercetarea și analiza politicilor publice. În cadrul programului, cele 10 vor fi incluse în grupul de cercetare și analiză, pentru a identifica până la finalul anului un set de idei şi propuneri de politici publice, cu scopul de a contribui la creșterea cu 1% a PIB prin antreprenoriat feminin.

Femei Lider, hai un pas în față!

Îți recomandăm:

Asaltul știrilor false și al teoriilor conspiraționiste a rămas fără efect. Ce s-a întâmplat pe 27 septembrie

Contributor

Comentarii