Muncești mai mult ca de obicei în fața calculatorului și a mobilului și ai tot mai des o stare de anxietate și insatisfacție? Dacă vrei o viață echilibrată te invit să îți schimbi modul de lucru și să incluzi în agenda ta Powerbreaks.
Starea noastră de sănătate și nivelul de productivitate sunt influențate de intensitatea și durata orelor lucrate, dar și de calitatea pauzelor pe care le oferim corpului și creierului nostru.
Atunci când este implicat într-o activitate care necesită concentrare, cortexul prefrontal (PFC) ne ține concentrați asupra obiectivelor noastre. În același timp, PFC este responsabil pentru gândirea logică, rezolvarea problemelor, autocontrolul și evitarea pericolelor.

Îți recomandăm:

Cred că imaginația noastră nu este pregătită pentru ce se întâmplă

La un asemenea grad de încărcare și responsabilitate, creierul are nevoie de momente de răgaz pentru a rămâne productiv și pentru reînnoirea concentrării.
Pauzele neplanificate și nestructurate sunt o pierdere de timp ce duce la stres, anxietate și o rată ridicată de epuizare. Ceea ce ajută cu adevărat creierul sunt pauzele în care activitățile ce se bazează pe funcțiile cortexului prefrontal sunt înlocuite cu unele care se bazează pe alte regiuni ale creierului.
Este normal să iei atâtea pauze cât simți ca ai nevoie pentru a-ți duce treaba la bun sfârșit și în siguranță. Printre aceste pauze, îți recomand să folosești Powerbreaks – acele pauze a căror structură include activități cu putere de reîmprospătare și de reîncărcare a minții și a corpului.

Îți recomandăm:

Articolul acesta este o pledoarie pentru oamenii normali, care nu au atingerea geniului si care nu ies cu nimic din comun. Este despre eroul din omul obișnuit

Pe scurt, conceptul Powerbreaks implică includerea următoarelor două tipuri de pauze: una de mișcare și una de calmare.
Pauza de mișcare. Se petrece în aer liber – pe balcon, în grădina sau în parc și poate include mers pe jos în ritm susținut, mers pe bicicletă, stretching, yoga sau orice fel de exerciții fizice moderate. De evitat zonele aglomerate și poluate.
Pauza de calmare. Se desfășoară într-un loc liniștit în care poți menține o stare de calm pe toată durata pauzei. Implică folosirea mirosului, observarea cu atenție a împrejurimilor sau a unui obiect și ascultarea sunetelor din jurul tău. Poți practica meditație mindfulness sau pur și simplu să tragi un pui de somn.

Fiecare dintre cele doua pauze powerbreaks durează 20 de minute și trebuie luată în afara spațiului fizic în care lucrezi. În timpul pauzelor este interzis să privești și să folosești orice fel de ecrane: de TV, mobil, tabletă sau PC. Poți mânca si bea apă, cânta sau asculta muzică.
Cum oamenii de știință susțin că cei mai mulți dintre noi folosim doar o treime din capacitatea totală de respirație, este recomandată practicarea conștientă a respirației abdominale – adică umplerea completă a plămânilor, inclusiv a parții lor cele mai joase. Cu cât respirația este mai profundă si mai regulată, cu atât creierul va gândi mai limpede și noi vom beneficia de o stare mai bună de sănătate psihică și emoțională. PowerBreaks reprezintă un instrument excelent pentru creșterea puterii de concentrare cât și pentru reîncărcarea rezervei de atenție și motivație.

Îți recomandăm:

Ce faci când nu știi ce să faci?

Contributor

Comentarii