Articole scrise de Mihai Chiratcu

În copilărie, eroii sunt de obicei părinții, ne certăm cu alți copii pentru a demonstra că părinții noștri sunt cei mai buni. Mare parte din copilărie ne dorim să urmăm cariera părinților, avem doctori, avocați sau actori generații la rând. Nu întotdeauna însă ne simțim împliniți urmând drumul părinților. Ne rămân multe lucruri definitorii din […]
Sună cinic, dar în afară de fundații și ONG-uri, în capitalism, restul entităților care sunt în joc, au ca principal obiectiv profitul. Nu există o modalitate de a face venituri și implicit profit, fără clienți care să fie dispuși să cumpere și să plătească. Modele de business B2B sau B2C, cu toții ne dorim să […]
Orice negociere considerată de succes se finalizează cu un rezultat benefic pentru toate părțile implicate în proces. În același timp, natura umană influențează acest proces în sensul că de fiecare dată ne vom dori să câștigăm mai mult. De multe ori, acțiunile pe care noi sau partenerii noștri de discuție le întreprindem, sunt pornite din […]
Cele mai multe obstacole într-o negociere apar din partea interlocutorului, lucruri pe care nu le putem controla și prin urmare e nevoie să le cunoaștem și să le combatem eficient. E nevoie de diplomație în combaterea tacticilor, însă rezultatul va elimina tensiunea și va duce la soluționarea mai rapida si corectă a situației. Tactici în […]
Negocierea a apărut odată cu comunitățile umane și civilizația, în momentul în care ne-am dorit ceva de la o altă persoană, fiecare a încercat să obțină cât mai mult. O dată cu timpul și experiența acumulată s-a identificat și o metodă de organizare care să ușureze desfășurarea evenimentului. Am înțeles că negociere nu înseamnă târguire, […]
Când la deja complicatul context VUCA adăugam și o pandemie globală, contextul în care companiile funcționează devine „supercalifragilisticexpialidocious”. Auzim vorbindu-se despre rețele, canale de venituri, segmentarea pieței, strategii și e-commerce, iar uneori toate aceste lucruri par o limbă străină. Iar când credeai că ai învățat limbajul potrivit, se schimbă limbajul și o luam de la […]
Definiția din perspectiva psihologică a atitudinii este „expresia favorabilă sau nefavorabilă referitor la o persoană, un lucru, un loc sau un eveniment”. Surprinzător sau nu, oricât am încerca să ne schimbăm artificial atitudinea, aceasta ne va influența pe noi, acțiunile noastre și va avea un impact și asupra modului în care ceilalți ne privesc și […]
Te-ai simțit vreodată atât de blocat într-un proiect, business sau în carieră încât singura soluție a fost să spui Stop? În ultimele șase luni a devenit un sentiment general, mare parte din reperele cunoscute nu mai sunt relevante. E senzația aia ciudată, că orice ai face, oricât ai sta să gândești și oricât ai încerca, […]
“Toată lumea traiește vânzănd câte ceva” – Robert Louis Stevenson Cu fiecare interacțiune umană pe care o avem în viețile noastre, vindem sau ni se vinde ceva. Ne vindem pe noi, personalitatea noastră (pentru a ne face prieteni sau a ne găsi jumătatea), vindem produsele sau serviciile firmei noastre sau ale companiei pe care o […]
„În orice moment avem două optiuni: să mergem înainte înspre dezvoltare sau să ne întoarcem la siguranță.” – Abraham Maslow Mai devreme sau mai târziu, toți acționăm agil, asa suntem construiți, suntem supraviețuitori. Răspunsul „fugi sau luptă” din amigdală este o reacție de agilitate. În vremuri preistorice, oamenii acționau pe principii de agilitate, lucrurile se […]