Articole scrise de Raluca Filip, CFA

Pentru companiile aflate la început de drum sau cele care se confruntă cu incertitudini majore, realizarea de prognoze multianuale pare uneori o formalitate, un exercițiu considerat util în special pentru că este cerut de creditori sau (potențiali) investitori. Nu întâmplător multe startup-uri lasă acest exercițiu în mâna unui consultant extern și îl amână pe cât […]
Lucrările lui Antonio Gaudi sunt ușor de recunoscut, dată fiind originalitatea formelor, materialelor, culorilor. Oricine vizitează Barcelona caută să cunoască cel puțin una din clădirile care îi poartă amprenta. Ce se cunoaște mai puțin este modul neobișnuit al artistului de a concepe și de a lucra cu idei. Pentru mine, Gaudi este un exemplu perfect […]
NuCând vine vorba de investiții mici sau mari, achiziții de companii, investiții în produse noi, oameni noi, utilaje noi, spații comerciale, birouri, ne asumăm inevitabil riscuri. În fiecare caz pornim de asemenea cu o idee despre valoarea acelei investiții și cum va evolua aceasta in timp. Ce facem însă când realitatea ne dezamăgește și investiția […]
Spuneam în prima parte a articolului că o creștere a comerțului electronic poate aduce cu sine un consum excesiv. Acest lucru se întâmplă prin faptul că acest mediu de consum reduce aversiunea noastră psihologică față de plăți dar și datorită optimizărilor reclamelor și ofertelor. În multe țări acest lucru a condus la îndatorare excesivă, consum […]
Comerțul electronic și plățile electronice în general au luat avânt și în România, cu ajutorul crizei curente și deși este o tendință normală, personal am unele temeri dat fiind nivelul redus al educației financiare din țara noastră. Sunt printre cei care de cele mai multe ori au în portofel cardul și câțiva lei și care […]
Un sindrom al educației economice insuficiente din România este îndemnul pe care îl aud frecvent: „cumpără produse românești pentru a susține economia României!”. Este un argument care îmi ajunge la urechi dureros de des, argument susținut chiar și de persoane cunoscătoare de economie, din interese proprii. De câte ori ați gândit sau auzit prin magazine […]
În companii se vorbește tot mai des despre importanța stabilirii unei viziuni. Acel scop care transcende interesele imediate ale companiei și la atingerea căruia compania caută să contribuie urmându-și propria misiune. Este din ce în ce mai recunoscut faptul că acest proces este important pentru că inspiră lideri și mai departe întreaga echipă, dându-le curaj […]